Video Perempuan Pukuli Bayi : Sudah Setahun Lalu Dan Tidak Bisa Diakses Lagi

  • Video seorang perempuan dengan logat Melayu sedang memukuli bayi dengan kasar kini sudah tidak bisa diunduh lagi. Sudah terjawab pula, siapa wanita itu? ternyata dia adalah ibu kandungnya sendiri dan wanita itu juga sudah dilaporkan ke Kepolisian Petaling Jaya, Malaysia serta mendapat hukuman 18 bulan penjara. Seperti dirilis Facebook Polis Diraja Malaysia (Royal Malaysia Police) […]

Video seorang perempuan dengan logat Melayu sedang memukuli bayi dengan kasar kini sudah tidak bisa diunduh lagi. Sudah terjawab pula, siapa wanita itu? ternyata dia adalah ibu kandungnya sendiri dan wanita itu juga sudah dilaporkan ke Kepolisian Petaling Jaya, Malaysia serta mendapat hukuman 18 bulan penjara.

Seperti dirilis Facebook Polis Diraja Malaysia (Royal Malaysia Police) menerima banyak keluhan soal video yang ternyata sudah beredar setahun lalu di Malaysia. Dan Royal Malaysia Police pun memasang status video Penderaan Bayi sebagai berikut : Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.
Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.
Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.